måndag 23 augusti 2010

Till skriften: Unga riksdagskandidater

Jag brinner för skola-arbete-integration. De hänger ihop! Jag tänker driva frågor som leder till att vi får en skola i världsklass. En skola i världsklass leder till arbete som i sin tur är en av nycklarna till en lyckad integration.

Har väldigt lite till övers för när människor blir illa behandlade och bara sedda som siffror i ett system. Fokus måste ligga på respekt för individen, jag tänker inte tillåta att någon blir kränkt för att de inte är ”som alla andra”.

Som kandidat från Blekinge paddlade jag i sommar runt hela Blekinges kust i en havskajak (tog mig ungefär en vecka, hade min lille son född i februari i år i en följebil på land), för att möta hela länet. En vecka då jag slog ett slag för miljön, att Östersjön inte ska behöva ta vår skit! En fråga som jag absolut kommer driva i riksdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar